“Σώστε την Ελλάδα, αγοράστε ελληνικά” είναι το σύνθημα με το οποίο οι έμποροι προσπαθούν να κερδίσουν την καρδιά, το μυαλό και – φυσικά- την τσέπη των πολιτών εν μέσω κρίσης, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Euronews από τη χώρα μας…
Η τάση προς τα ελληνικά προϊόντα είναι “παιδί” της κρίσης και χρησιμοποιείται από τους ανθρώπους της αγοράς ως “όπλο” σύμφωνα με τον καθηγητή Οικονομικών Γιώργο Μπαλτά. “Όσο περισσότερο προβάλλεται ως πλεονέκτημα η ‘ελληνικότητα΄του προϊόντος τόσο περισσότερη προσοχή δίνει ο καταναλωτής σε αυτή την πλευρά” αναφέρει.
Η αλλαγή αντίληψης στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό φέρνει την ελπίδα ότι θα στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που στηρίζουν την οικονομία, θα υπάρχει ρευστότητα στην αγορά και δεν θα γίνουν νέες απολύσεις.
Σύμφωνα με αναλυτές αν κάθε οικογένεια ξοδέψει 4.000 ευρώ το χρόνο στην αγορά ελληνικών προϊόντων η συνολική συνεισφορά στην οικονομία θα είναι 10 δισ .ευρώ.
Εκπρόσωπος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ο Γιώργος Καβαθάς, αναφέρει ότι “αυτή τη στιγμή το 50% των επιχειρήσεων δεν παράγουν γιατί δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα”. “Αυτό όμως μπορεί να αλλάξει με τη βοήθεια των καταναλωτών” σημειώνει.
Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι η κυβέρνηση εξετάζει την καθιέρωση του “made in Greece” ως σήμανση σε προϊόντα, με πιο δυναμικό τρόπο ώστε να ενισχυθεί η τάση προς τα ελληνικά αγαθά.
Euronews