Τί κάνουμε όταν υπάρχει ανάγκη και δεν υπάρχει κάλυψη κινητού τηλεφώνου

0

112

Με ρυθμό 50% φέτος και 36% πέρυσι αυξήθηκε ο αριθμός των πολιτών που εξυπηρετούνται στην Ελλάδα, μέσω του «112», όταν βρέθηκαν σε κατάσταση επείγουσας ανάγκης.

Συγκεκριμένα, το 2013, το «112» εξυπηρέτησε 35.451 περιστατικά, έναντι 23.674 το 2012 και 15.104 το 2011.

Αύξηση σημειώθηκε και στην ενεργοποίηση της διαδικασίας εντοπισμού θέσης καλούντος, με 118 περιπτώσεις το 2013, έναντι έναντι 95 το 2012 και 54 το 2011.

Οι ειδικευμένοι χειριστές του κέντρου «112», απαντούν και εξυπηρετούν εξατομικευμένα στον πολίτη που καλεί και κινητοποιούν μία, δύο ή και περισσότερες, ανάλογα με το περιστατικό, Υπηρεσίες Εκτάκτων Αναγκών για να του προσφέρουν βοήθεια. Έτσι, σε περιστατικά που απαιτείται για παράδειγμα, ταυτόχρονη ενεργοποίηση δυνάμεων της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ, ο πολίτης που βρίσκεται σε κίνδυνο δεν χρειάζεται να καλέσει και στους δύο ή περισσότερους αντίστοιχους αριθμούς έκτακτης ανάγκης: Καλεί το «112» και ενεργοποιούνται ταυτόχρονα για να του προσφέρουν βοήθεια οι δύο ή περισσότερες υπηρεσίες.

Σε περιστατικά έκτακτης ανάγκης η κλήση στο «112» στην Ελλάδα:

– Απαντά σε 9 δευτερόλεπτα.

– Ηχογραφεί την συνομιλία στη διάρκεια της κλήσης έκτακτης ανάγκης, για να γίνεται άμεση καταγραφή στοιχείων.

– Ενεργοποιεί αυτόματα τη διαδικασία εντοπισμού θέσης καλούντος για να οδηγηθούν στον πολίτη που έχει ανάγκη οι αρχές.

– Συνδέει με το κέντρο ακόμα και αν το κινητό τηλέφωνο από το οποίο γίνεται η κλήση δεν έχει κάρτα SIM ή βρίσκεται εκτός δικτύου του.

– Εξασφαλίζει πρόσβαση ακόμα και χωρίς τηλεκάρτα από δημόσιο τηλεφωνικό θάλαμο ή χωρίς ενεργή σύνδεση από σταθερό τηλέφωνο.

– Δεν χρεώνει περιαγωγή σε άλλα εθνικά ή διεθνή δίκτυα, αν ο πολίτης που καλεί βρίσκεται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

– Απαντά στα ελληνικά, στα αγγλικά ή στα γαλλικά.

– Ταυτίζεται με τον αριθμό «επείγουσας ανάγκης».

Το «112» καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το 1991, ως ο Ενιαίος Ευρωπαϊκός Αριθμός ‘Εκτακτης Ανάγκης.

Στην Ελλάδα, το «112» λειτουργεί ταυτόχρονα με άλλους εθνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης, αν και είναι ο προεπιλεγμένος αριθμός «επείγουσας ανάγκης» που εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού και στον οποίο γίνεται κλήση από σημεία όπου δεν υπάρχει κάλυψη δικτύου.

Το «112» είναι ο μοναδικός αριθμός έκτακτης ανάγκης που συνδέεται με δυνατότητα εντοπισμού γεωγραφικής θέσης καλούντος:

Εάν ένας πολίτης βρίσκεται σε κίνδυνο σε σημείο, που του είναι άγνωστο ή σε περιοχή την οποία δεν μπορεί να προσδιορίσει γεωγραφικά, όταν καλεί τις Αρχές Έκτακτης Ανάγκης, η καλύτερη επιλογή είναι να καλέσει το «112». Η διαδικασία εντοπισμού θέσης καλούντος ενεργοποιείται αυτόματα. Έτσι, ακόμα και αν στη συνέχεια χάσει το σήμα του, εξαντληθεί η μπαταρία του τηλεφώνου του, ή πάψει να είναι σε θέση να επικοινωνήσει με τις Αρχές, το σήμα κινδύνου έχει σταλεί. Οι Αρχές έχουν κινητοποιηθεί και έχουν ξεκινήσει την αναζήτησή του για να του προσφέρουν βοήθεια. Οι διαχειριστές του «112» έχουν ειδοποιήσει άμεσα την Ελληνική Αστυνομία, το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, το Πυροσβεστικό Σώμα, το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή, ή και συνδυασμό αυτών, ανάλογα με την έκτακτη ανάγκη που κατέγραψαν. Η βοήθεια είναι καθ’ οδόν.

Το 2013, το «112» στην Ελλάδα δέχθηκε 2.866.794 κλήσεις.

Ο αρμόδιος φορέας για τη διαχείριση του «112» στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.

Το ειδικό τηλεφωνικό κέντρο της «Υπηρεσίας Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης 112» (ΥΚΕΑ 112) λειτουργεί για λογαριασμό της Γενικής Γραμματείας Πολιτκής Προστασίας, στις κεντρικές εγκαταστάσεις του ΟΤΕ και είναι στελεχωμένο με ειδικευμένους χειριστές σε 24ωρη βάση, επτά ημέρες την εβδομάδα.

Για περισσότερες πληροφορίες οι πολίτες μπορούν να επισκεφθούν τη νέα ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.civilprotection.gr και στον ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής www.112.eu.

Μπορούν, επίσης, να μοιραστούν τη δική τους εμπειρία από την κλήση του «112» ή των άλλων αριθμών επείγουσας ανάγκης, στο ειδικό πεδίο με τίτλο «καταγράψτε τη δική σας εμπειρία» που θα βρουν στο κεντρικό μενού της ιστοσελίδας της ΓΓΠΠ.

ΠΗΓΗepoli.gr
Προηγούμενο άρθρο“Σε απευθείας σύνδεση με την ΣΑΠΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ”
Επόμενο άρθροΠροσλήψεις 1.000 ατόμων στις Ένοπλες Δυνάμεις
Η εφημερίδα Fx-news, από το 2010 που ξεκίνησε ηλεκτρονικά και από το 2012 και σε έντυπη μηνιαία έκδοση, πρωτοστατεί στην ουσιαστική, αντικειμενική και άμεση ενημέρωση των δημοτών της Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας και όχι μόνο! Επίσημο Μέλος του E-MEDIA: A.M. 12548.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.