Σύμφωνα με τον κατάλογο των έξι αλλαγών που προωθεί το ΥΠΟΙΚ αναμένεται να τροποποιηθεί και ο τρόπος υπολογισμών των τελών κυκλοφορίας, ενώ θα μπουν και νέα κριτήρια, αφού θα μπει «τέλος περιβάλλοντος» για τα ρυπογόνα ΙΧ, ενώ και αυτά με χαμηλούς ρύπους που απαλλάσσονται σήμερα ενδεχομένως να κληθούν να πληρώσουν.
Συγκεκριμένα οι αλλαγές που αναμένεται να έρθουν στα τέλη κυκλοφορίας είναι:
Τέλη κυκλοφορίας Θα υπολογίζονται με βάση την εμπορική αξία του αυτοκινήτου. Στο ΥΠΟΙΚ αναζητούν λύση στο γρίφο με τα μεγάλου κυβισμού παλαιά ΙΧ, αφού δεν είναι δυνατό να πληρώνει κανείς τα διπλάσια τέλη για ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών, αλλά μικρής αξίας σε σχέση με έναν ιδιοκτήτη αυτοκινήτου 1.800 κυβικών γνωστής μάρκας και με εμπορική αξία πολλαπλάσια εκείνου των 2.000 κυβικών.
«Τέλος περιβάλλοντος»: Θεσπίζονται αντικίνητρα στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω των 20 ετών) με την επιβολή ενός «τέλους περιβάλλοντος».
Δεν αποκλείεται να μπει «χαράτσι» και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Τα τέλη κυκλοφορίας θα επαναπροσδιοριστούν με αποτέλεσμα να καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας και για Ι.Χ. με χαμηλούς ρύπους τα οποία σήμερα απαλλάσσονται.