Πλέον ολοκληρώθηκε και τυπικά η διαδικασία έγκρισης της ΜΠΕ (Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων) για την κατασκευή του γηπέδου στη Νέα Φιλαδέλφεια, με την υπογραφή του υπουργού κ. Σκουρλέτη.
Για να δείτε ολόκληρη την ΜΠΕ που θα εφαρμοστεί στη Νέα Φιλαδέλφεια για την κατασκευή του γηπέδου κάντε κλικ⇒ 7yel4653p8-thxo
Επόμενο βήμα της διαδικασίας αδειοδότησης είναι να ελεγχθούν οι αρχιτεκτονικές μελέτες του έργου από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ). Πρόκειται για τη διαδικασία που ακολουθείται για όλα τα (χαρακτηρισμένα από τη νομοθεσία) ως «ειδικά κτίρια», όπως τα γήπεδα. Και αποτελεί τη μοναδική ελπίδα να αποφευχθούν αμφίβολης αισθητικής «νεο-βυζαντινές» αρχιτεκτονικές αναφορές και να είναι το γήπεδο σε αρμονία με τον προσφυγικό οικισμό.
Κατόπιν ο φάκελος του έργου θα κατατεθεί στην ΔΑΟΚΑ (διεύθυνση Αρχιτεκτονικής, Οικοδομικών Κανονισμών και Αδειοδοτήσεων) για την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Με την έκδοση της άδειας (και την παράλληλη επίλυση του ζητήματος του αποθεσιοθαλάμου) οι κατασκευαστικές εργασίες μπορούν να ξεκινήσουν αμέσως.
Σημαντικό ζήτημα ωστόσο για την ομαλή πορεία του έργου είναι το «αδελφό» έργο της υπογειοποίησης ενός εφαπτόμενου με το οικόπεδο του γηπέδου δρόμου. Η ΑΕΚ έχει δωρίσει τη μελέτη του έργου στην Περιφέρεια Αττικής (που είναι και ο κύριος του έργου) και η Πολιτεία φρόντισε νομοθετικά για την παράλληλη αδειοδότηση γηπέδου και δρόμου. Ωστόσο, η μελέτη δεν έχει ακόμα εγκριθεί από την Περιφέρεια Αττικής, δεν έχει προωθηθεί για αδειοδότηση (έκδοση ΑΕΠΟ) στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, ούτε έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση (το κόστος του έργου υπολογίζεται από τη μελέτη στα 7 εκατ. ευρώ).
Τα έργα του γηπέδου είναι άμεσα συνδεδεμένα με εκείνα της υπογειοποίησης (για παράδειγμα, η είσοδος στο υπόγειο πάρκινγκ του γηπέδου θα γίνεται από το υπογειοποιημένο κομμάτι του δρόμου), επομένως η καθυστέρηση στο οδικό έργο μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την πορεία του γηπέδου.