Από τον κ. Αλέκο Γούλα λάβαμε το παρακάτω σχόλιο:
Δεν πάει καιρός από την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο κτήσης του απολυτηρίου της Γ΄ Λυκείου και την πλήρη αποσύνδεσή του από τις εισαγωγικές εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (πανελλαδικές). Με λίγα λόγια, ο απολυτήριος βαθμός της Γ΄ Λυκείου, που πριμοδοτείται στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και στις εγγραφές σε ξένα πανεπιστήμια, εξαρτάται πλέον απολύτως από ενδοσχολικές διαδικασίες (προφορικός βαθμός τετραμήνων και ενδοσχολικές εξετάσεις).
Με την πλήρη νομοθετική απορρύθμιση στην ιδιωτική εκπαίδευση, που οφείλεται κατά κύριο λόγο στον πρώην Υπουργό Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο, έχουν ήδη παρατηρηθεί φαινόμενα παραχάραξης των ενδοσχολικών διαδικασιών και έκδοσης παράνομων τίτλων σπουδών. Η μαύρη εργασία και η φοροδιαφυγή κατέχουν επίσης δεσπόζουσα θέση σε αυτή.
Τώρα προστίθεται και το φαινόμενο των μαζικών μετεγγραφών, από δημόσια σε ιδιωτικά σχολεία. Οι μαθητές που μεταγράφονται φοιτούν κατά κύριο λόγο στην τελευταία τάξη του Λυκείου. Χαρακτηριστική η περίπτωση σε ιδιωτικό σχολείο της επαρχίας, όπου δεκάδες μαθητές μετεγγράφηκαν μετά το Νοέμβριο από δημόσια σχολεία της περιοχής σε αυτό. Σε έλεγχο δε στις αρχές Φεβρουαρίου που πραγματοποίησε ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο, βρέθηκαν στην αίθουσα της Γ΄ Λυκείου ελάχιστοι από τους μαθητές τους…
Είναι λογικό να δημιουργούνται έντονες ανησυχίες ότι κάποιοι επιδιώκουν να αποκτήσουν άκοπα, χωρίς καν να φοιτούν, άριστο βαθμό στο απολυτήριό τους, για να το χρησιμοποιήσουν για ένταξη στην αγορά εργασίας (ο βαθμός 20 πριμοδοτείται με 1000 μόρια σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ) ή για την περαιτέρω ακαδημαϊκή τους εξέλιξη.
Την ίδια στιγμή μαθητές που φοιτούν σε δημόσια σχολεία, αλλά και σε σοβαρά ιδιωτικά, δίνουν τον δικό τους αγώνα χωρίς πριμοδότηση και πλάγιους τρόπους.
Είναι αναγκαίο, επομένως, να υπάρξει το συντομότερο δυνατό μια τάχιστη νομοθετική ρύθμιση για τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και της νομιμότητας της έκδοσης των τίτλων σπουδών από φορείς ιδιωτικής εκπαίδευσης. Δυστυχώς, το σχετικό άρθρο στο Σχέδιο Νόμου για την Έρευνα, που προέβλεπε ουσιαστικά την εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας, απεσύρθη μέχρι νεωτέρας έπειτα από τις πιέσεις του λόμπυ των σχολαρχών που θέλουν να διατηρήσουν τα κεκτημένα! Η εποπτεία όμως της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι θέμα προστασίας του δημοσίου και κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης και της ισονομίας ανάμεσα σε μαθήτριες και μαθητές όλων των τύπων σχολείων.
Στα μέτρα που μελετά το Υπουργείο Παιδείας ως απάντηση στην αντίδραση των σχολαρχών είναι η τοποθέτηση επιτροπών ελέγχου και διεξαγωγής των ενδοσχολικών εξετάσεων σε γυμνάσια και λύκεια. Οι επιτροπές όμως δε λύνουν το πρόβλημα, καθώς ένα τέτοιο μέτρο, που μειώνει το κύρος και την αξιοπιστία του ιδιωτικού εκπαιδευτικού λειτουργού, θα προκαλέσει σοβαρές αρρυθμίες στη λειτουργία των σοβαρών ιδιωτικών σχολείων και θα επαναληφθούν φαινόμενα διαπλοκής και συναλλαγών στο χώρο της εκπαίδευσης.
Απομένει λοιπόν ως μονόδρομος η κατάθεση του σχετικού άρθρου προς ψήφιση στη Βουλή, το οποίο θα επαναφέρει τη συνταγματική νομιμότητα στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και την εποπτεία τους από το Υπουργείο Παιδείας. Είναι αναγκαίο να μπει φραγμός στην αλλοίωση του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης και στην καταστρατήγηση της ισονομίας των μαθητριών/ών.
Επειδή απλά όλα τα παιδιά δικαιούνται να διεκδικήσουν επί ίσοις όροις το μέλλον τους…