Το κατώφλι των δικαστηρίων Πειραιά πέρασε το μεσημέρι της Παρασκευής ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος,
κατηγορούμενος για τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας.
Παρουσία ισχυρής δύναμης λιμενικού βγήκε από το όχημα και μεταφέρθηκε στα γραφεία της Ε’ τακτικής ανακρίτριας, όπου θα επιχειρήσει να εξηγήσει τι πραγματικά συνέβη πριν και μετά τη σύγκρουση των δύο σκαφών.
Υπενθυμίζεται ότι εναντίον του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για δύο κακουργήματα και δύο πλημμελήματα, μεταξύ άλλων για πρόκληση ναυαγίου και ανθρωποκτονία από αμέλεια.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματος», ο 77χρονος ισχυρίστηκε -κατά την κατάθεσή του στις λιμενικές Αρχές- ότι είχε δει τη λάντζα και ρίχνει το φταίξιμο στον κυβερνήτη της.
Πήγαινε, όπως είπε με 21 μίλια, δεν άλλαξε πορεία και ταχύτητα για δύο λόγους. Πρώτον καθώς είχε προτεραιότητα, καθώς ο καπετάνιος της λάντζας τον είχε δεξιά και έπρεπε να του παραχωρήσει προτεραιότητα και δεύτερον για να μην προκαλέσει πανικό στον άλλο χειριστή, αλλάζοντας πορεία, και να του δώσει τα περιθώρια ελιγμού
“Είδα μία λάντζα από αριστερά μου… Καθώς όμως πλησίαζα από δεξιά στην ακτή με βράχια δεν κοιτούσα καθόλου αριστερά, διότι από δεξιά έβγαιναν πολλές λάντζες και είχα το νου μου! Ξαφνικά ενώ ήμουνα επικεντρωμένος στη δεξιά πλευρά και ενώ το σκάφος μου ήταν κοντά στην παράλλαξη για τη σπηλιά της Φώκιας αιφνιδιάστηκα από την απροσδόκητη, ακριβώς λίγα μέτρα από το σκάφος μου Ντουάντε, παρουσία του άλλου σκάφους που διασταύρωνε την πορεία του από αριστερά προς τα δεξιά. Ενεργώντας ενστικτωδώς τράβηξα το χειρόφρενο της μηχανής στη θέση κράτει αλλά αυτό δεν ήταν δυνατόν να ανακόψει αποτελεσματικά την προχωρητικότητα του σκάφους μου. Το σκάφος δεν ακινητοποιήθηκε. Μολονότι ήθελα με όλη τη δύναμη της ψυχής μου δεν υπάκουε στις εντολές μου…
Στο εσωτερικό του σκάφους μου έμπαιναν νερά και άρχισε να βουλιάζει… Νόμιζα ότι δεν υπήρχε τραυματίας και σε κατάσταση σοκ και πανικού πήρα τηλέφωνο στην Πέρδικα και φώναξα βοήθεια. Είμαι συντετριμμένος και συγκλονισμένος για την απώλεια τόσων αθώων ανθρώπων”.
Στη συνέχεια διηγήθηκε πώς το φουσκωτό τον άφησε στην περιοχή Φάρου και στη συνέχεια εμφανίστηκε αυτοβούλως στο Λιμεναρχείο…
Οι άλλοι τρεις που ήταν μαζί του λένε ότι “καθόμασταν στο πλάι και δεν καταλάβαμε τίποτε μόνο ακούσαμε ένα μπαμ…”.
Αν η 5χρονη φορούσε σωσίβιο δεν θα είχε πνιγεί
Στο μεταξύ, ολοένα και πιο σοκαριστικές αποκαλύψεις έρχονται στο φως της δημοσιότητας αναφορικά με την τραγωδία στην Αίγινα.
Σε πνιγμό αποδίδει ο ιατροδικαστής κατά πληροφορίες, τον θάνατο της 5χρονης Σεβαστής Κατιφέ, η οποία δεν φέρει κακώσεις στο σώμα της.
Αυτό σημαίνει ότι η 5χρονη θα είχε σωθεί εάν φορούσε σωσίβιο ή εάν ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου σταματούσε για να βοηθήσει.
Σε πνιγμό φέρεται να οφείλεται και ο θάνατος του 44χρονου πατέρα της, Θεοδόση Κατιφέ στο σώμα του οποίο βρέθηκαν κάποιες μικρές κακώσεις.
Η ιατροδικαστική έρευνα έδειξε ότι από πνιγμό πέθανε και ο καπετάνιος της τουριστικής λάτζας, την οποία εμβόλισε το ταχύπλοο, ο 58χρονος Στέλιος Τρίμης. Ειδικότερα, διαπιστώθηκαν τρία χτυπήματα στο σώμα του άτυχου άνδρα, στο πόδι, πίσω από το αυτί και στο μέτωπο.
Το οίδημα στο μέτωπο προκλήθηκε από πρόσκρουση σε άγνωστο αντικείμενο, είχε ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις του ιατροδικαστή, να πέσει ζωντανός ο άνθρωπος στη θάλασσα, αλλά χωρίς να έχει τις αισθήσεις του. Γι’ αυτόν τον λόγο οι πνεύμονες και η κοιλιακή του χώρα, ήταν γεμάτοι από θαλασσινό νερό.
Αναμένονται τέλος τα αποτελέσματα της ιατροδικαστή για τον 4ο νεκρό, τον 35χρονο Cherednyk Jevgen, η σορός του οποίου δεν έχε επίσημα ταυτοποιηθεί από οικείους του.
“Ήμουν σε κατάσταση σοκ”
Στην κατάθεσή του, ο ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος -ο χειριστής του ταχύπλοου- υποστήριξε ότι μετά τη σύγκρουση με τη λάντζα είχε υποστεί σοκ. Στη συνέχεια κάλεσε δικούς του ανθρώπους και ενημέρωσε για το συμβάν.
Όπως είπε, πρώτα επικοινώνησε με τους δικηγόρους του και στη συνέχεια ο ίδιος τηλεφώνησε στις αρχές λέγοντας “αυτός που ψάχνετε είμαι εγώ, ελάτε να με πιάσετε”.
Μετά φρόντισε να βγάλει στην ακτή τους συνεπιβάτες που ήταν μαζί του στο σκάφος και ότι ο ίδιος έμεινε αρκετή ώρα επάνω γιατί το ταχύπλοο έμπαζε νερά.
Συγκεκριμένα ανέφερε πως μετά το ατύχημα κάλεσε έναν γνωστό του δύτη και έναν ακόμα ναύτη άλλης θαλαμηγού, οι οποίοι μετέφεραν τους τέσσερις επιβάτες του ταχύπλοου στην θαλαμηγό ιδιοκτησίας γυναίκας από την Ελβετία. Παράλληλα ομολόγησε πως δεν κάλεσε ποτέ για τη διάσωση των ανθρώπων από τη λάντζα που είχαν πέσει στη θάλασσα.
Υπενθυμίζεται ότι ο γνωστός ποινικολόγος, Αλέξανδρος Λυκουρέζος ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης ότι αποσύρεται από την υπεράσπιση του 77χρονου για λόγους δεοντολογίας, καθώς ο χειριστής του ταχυπλόου είναι εξάδελφός του.
Η υπόθεση αυτή είναι το κερασάκι στη τούρτα της ταφόπλακας του αστείου και 100% αποδομημένου ιδεολογήματος του περίφημου πια «ηθικού πλεονεκτήματος» της αριστεράς. Οι παροικούντες την Πέρδικα στην Αίγινα ξέρουν πολύ καλά ποιοί κυβερνητικοί μεγαλοπαράγοντες είναι κολλητοί παρέα του 77χρονου στο νησί, ποιοι απολάμβαναν τις κρουαζιέρες τους με το σκάφος αυτό και αν όντως ήταν στο τιμόνι ο ίδιος.
Οδηγούσε ο 77χρονος;