Αλέκος Γούλας: “Οι γονείς έχουν κρίση κύριε Χατζηδάκη…”
Διαβάζω στον Τύπο πως ετοιμάζεται νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Ένα από τα μέτρα θα είναι η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων με συμμετοχή και των γονέων.
Η αξιολόγηση θα γίνεται απρόσωπα από τους γονείς, καθιστώντας τους έτσι έμμεσα υπεύθυνους για επιστημονικά και παιδαγωγικά θέματα και παράλληλα αντικαταστάτες κρατικών δομών, προφανώς γιατί έτσι βολεύει! Στο τέλος θα υπάρχει και σχετική κατάταξη σχολείων!
Θα ενισχύσουν λένε την «ελεύθερη γονεϊκή επιλογή» και την αντικατάσταση της δημόσιας εποπτείας της εκπαίδευσης από την αγορά. Το παιδί στο Καρπενήσι και το παιδί στο Μαρούσι δεν πρέπει να κάνουν ακριβώς τα ίδια μαθήματα, αναφέρει ο υποψήφιος βουλευτής και παράλληλα υποψήφιος Υπουργός Παιδείας κ. Κωστής Χατζηδάκης!
Ίσως να θεωρεί πως ο μαθητής του Καρπενησίου πρέπει να γίνει αγρότης ή κτηνοτρόφος, άντε και φύλακας των ανεμογεννητριών, που θα κατακλύσουν την ορεινή περιοχή των Αγράφων, και ο μαθητής του Αμαρουσίου μηχανικός ή δικηγόρος. Αιτιολογεί στη συνέχεια το σκεπτικό του πως είναι διαφορετικές οι κοινωνίες και η τοπική οικονομία και πρέπει να γίνεται ακριβώς ό,τι γίνεται και στο εξωτερικό ή στις προηγμένες χώρες!
Όχι, κύριε Χατζηδάκη, οι γονείς δε θα βάλουν πλάτη στην αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης! Γνωρίζουμε ότι τέτοιου είδους «νεωτερικές» πολιτικές έχουν ήδη εφαρμοστεί και αποτύχει παταγωδώς εδώ και τέσσερις σχεδόν δεκαετίες με καταστροφικά αποτελέσματα στις χώρες όπου εφαρμόστηκαν κατά κόρον (ΗΠΑ, Βρετανία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Χιλή). Ακόμη και οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ αναγνωρίζουν ότι έχει γίνει ζημιά με τις πολιτικές της αγοράς και ζητούν ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Αποτελεί λοιπόν χρέος του οργανωμένου κινήματος της εκπαίδευσης, αλλά και του καθένα μας ειδικότερα, να διεκδικήσουμε και να προστατεύσουμε το δικαίωμα για δημόσια, ποιοτική παιδεία για όλους, για ένα σχολείο για την κοινωνία κι όχι ένα σχολείο διακοσμητικό με μαθητές-πελάτες των ιδιωτικών δομών. Οφείλουμε να εντατικοποιήσουμε τις προσπάθειές μας για την εφαρμογή της θεμελιώδους απόφασης του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ που καλεί τα κράτη-μέλη του να θεσπίσουν αυστηρά κριτήρια ρύθμισης των εκπαιδευτικών συστημάτων τους, ώστε να αποτραπεί ο τεράστιος κίνδυνος πλήρους εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης.