Αποστολή εισήγησης Οικονομικής Υπηρεσίας Δήμου επι Εναλλακτικής Πρότασης Δημ. Συμβούλων για τα τέλη Καθαριότητας και Φωτισμού Ετους 2022 (Μοναδικό θέμα Η.Δ. Αποψινής τακτικής συνεδρίασης Δ.Σ.-Ωρα 7 Μ.Μ.)

0

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΗΜΟΣΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ – ΝΕΑΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ

Νέα Φιλαδέλφεια, 09/02/2022

Αριθ. Πρωτ. : 2523

Δ/ΝΣΗ : ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΤΑΧ. Δ/ΣΗ : Δεκελείας 97
ΤΑΧ.ΚΩΔΙΚΑΣ:14341 Νέα Φιλαδέλφεια
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:Θ. Παπαπετρόπουλος
ΤΗΛ.: 213 2049081

ΠΡΟΣ:

Τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου
κ.Τομπούλογλου Χάρη.
κ.Γρετζελιά Παντελή
κ.Παπαλουκά Ευτυχία

ΚΟΙΝ.:

1. Γραφείο Δημάρχου
2. Aντιδήμαρχο Οικονομικών
3. Γεν. Γραμματέα
4. Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών

ΘΕΜΑ :Εισήγηση επί της Εναλλακτικής Πρότασης τελών καθαριότητας
και ηλεκτροφωτισμού των τριών (3) Δημοτικών Συμβούλων

Έχοντας υπόψη:
1. Την με αριθμό πρωτοκόλλου1921/01-02-2022 κατατεθείσα εναλλακτική πρόταση περί
αναπροσαρμογής των τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για το οικονομικό έτος 2022,
των Δημοτικών Συμβούλων, κου Τομπούλογλου Χάρη, κου Γρετζελιά Παντελή και κας
Παπαλουκά Ευτυχίας.
2. Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 185 του Ν.4555/2018 (ΦΕΚ 133/τ.Α΄/19-07-2018),
στο οποίο προβλέπεται ότι: «Η συζήτηση και ψηφοφορία για τη λήψη απόφασης του
δημοτικού συμβουλίου για τον καθορισμό των συντελεστών του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους
διεξάγεται επί της πρότασης της Οικονομικής Επιτροπής και επί κατατεθειμένων εναλλακτικών προτάσεων. Έγκυρες θεωρούνται οι ψήφοι υπέρ συγκεκριμένης πρότασης, είτε υπέρ της κατατεθείσας από την Οικονομική Επιτροπή είτε υπέρ εναλλακτικών προτάσεων. Οι λευκές ψήφοι δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της πλειοψηφίας. Οι εναλλακτικές προτάσεις κατατίθενται είτε στην Οικονομική Επιτροπή κατά το στάδιο σύνταξης της εισήγησής της είτε στο δημοτικό συμβούλιο, κατά τη συζήτηση και ψήφιση των συντελεστών του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους. Οι ενδεχόμενες εναλλακτικές προτάσεις συζητούνται διακριτά, ανά γενικό ή ειδικό συντελεστή του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους και τίθενται σε ψηφοφορία κατ’αντιπαράθεση. Κάθε εναλλακτική πρόταση λαμβάνει υποχρεωτικά υπόψη το σύνολο των κωδικών αριθμών εσόδων ή/και δαπανών που αφορούν στις υπηρεσίες, για τις οποίες επιβάλλεται το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος, και οι οποίοι θα πρέπει να τροποποιούνται καταλλήλως, ώστε σε κάθε περίπτωση να διασφαλίζεται η ισοσκέλιση των δαπανών με τα έσοδα.Η πρόταση που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου συνιστά και τον εγκεκριμένο, αντίστοιχα, γενικό ή ειδικό συντελεστή. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώσει την πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου, τότε η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων».
3. Τις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν.4623/2019 (ΦΕΚ 134/τ.Α΄/09-08-2019) σύμφωνα με το οποίο:«Ο κατά την παράγραφο 3 του άρθρου 65 του ν. 3852/2010 ορισμός φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών πραγματοποιείται σύμφωνα με το σχέδιο της οικονομικής επιτροπής και τις τυχόν εναλλακτικές προτάσεις που συντάσσονται και κατατίθενται από τους επικεφαλής των παρατάξεων. Οι τυχόν εναλλακτικές προτάσεις συνοδεύονται από εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας. Κατά τη σύνταξη των προτάσεων από τις ενδιαφερόμενες παρατάξεις, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου παρέχουν κάθε σχετικό στοιχείο. Ως εγκεκριμένη θεωρείται η πρόταση που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του συμβουλίου, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων και θεωρείται εγκεκριμένη η πρόταση που λαμβάνει τις περισσότερες ψήφους επί των παρόντων».
Επί των διατάξεων αυτών, κρίνουμε σκόπιμο να επισημάνουμε τα εξής:
Η εισήγηση είναι υποχρεωτική για την οικονομική υπηρεσία του δήμου, δεν τίθεται δηλ.
ζήτημα άρνησης παροχής της εισήγησης εκ μέρους της. Όσον αφορά δε το περιεχόμενο της,
αυτό δεν επιτρέπεται να υπεισέρχεται σε ζητήματα σκοπιμότητας (η επιλογή λ.χ. του Α
έργου έναντι του Β) αλλά αποκλειστικά σε ζητήματα νομιμότητας. Έτσι, η οικονομική υπηρεσία οφείλει να τοποθετηθεί επί ζητημάτων όπως λ.χ. ότι, σε μια εναλλακτική πρόταση, δεν έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό οι υποχρεωτικές δαπάνες ή έσοδα που επιβάλλονται από το νόμο ή ότι έχουν εγγραφεί έσοδα ή έξοδα τα οποία δεν προβλέπονται από το νόμο ή ότι το ύψος των εσόδων υπερβαίνει αναιτιολόγητα τις αποδόσεις του προηγούμενου οικονομικού έτους (και ότι δεν τηρούνται τα ανώτατα όρια εγγραφής εσόδων που ορίζονται κάθε έτος με την κοινή υπουργική απόφαση περί κατάρτισης του προϋπολογισμού) ή ότι με την υιοθέτηση της εναλλακτικής πρότασης δεν ισοσκελίζεται ο προϋπολογισμός.
Συνεπώς, το περιεχόμενο της εισήγησης της οικονομικής υπηρεσίας προσιδιάζει του
περιεχομένου του ελέγχου νομιμότητας του προϋπολογισμού από τον Ελεγκτή Νομιμότητας
(αρ. 266 του ν. 3852/2010).
Εκ των ανωτέρω συνάγεται ότι η εισήγηση της οικονομικής υπηρεσίας δεν είναι μεν
δεσμευτική υπό την έννοια ότι μπορεί να αποτρέψει την κατάθεση μιας εναλλακτικής
πρότασης, όμως συνοδεύει υποχρεωτικά την τελευταία και, σε περίπτωση που τελικά
υπερψηφιστεί από το δημοτικό συμβούλιο τυχόν εναλλακτική πρόταση που αγνοεί την
εισήγηση και πάσχει νομιμότητας (γενικά ή σε επιμέρους εγγραφές), δεν θα καταστεί δυνατή η επικύρωση της απόφασης του συμβουλίου από τον Ελεγκτή Νομιμότητας.(ΥΠ.ΕΣ.
εγκ.108/72349/16.10.2019).
Από τις διατάξεις καθαυτές δεν απαιτείται να κατατεθεί η αιτιολογική έκθεση του
προτείνοντος στην οικονομική υπηρεσία. Κάτι τέτοιο όμως θα μπορούσε να γίνει με
πρωτοβουλία του προτείνοντος, ώστε να διευκολυνθεί η οικονομική υπηρεσία στη σύνταξη της εισήγησής της.(ΥΠ.ΕΣ. εγκ.108/72349/16.10.2019).

Επίσης, από τις διατάξεις δεν τίθεται συγκεκριμένη προθεσμία υποβολής των εναλλακτικών
προτάσεων στην οικονομική υπηρεσία. Ωστόσο, πρέπει να τονίσουμε ιδιαίτερα ότι όλες οι
περιγραφόμενες ενέργειες πρέπει να γίνουν σε εύλογο χρόνο, ώστε να τηρούνται οι
προθεσμίες ψήφισης και υποβολής για έλεγχο νομιμότητας του προϋπολογισμού.(ΥΠ.ΕΣ.
εγκ.108/72349/16.10.2019).
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, σας επισημαίνουμε τα εξής:
 Η κατατεθείσα εναλλακτική πρόταση, προτείνει τη διαμόρφωση των γενικών και ειδικών
συντελεστών των τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, σε ύψος που να καλύπτεται η
αρνητική απόκλιση ύψους 216.982,57 €. Υπενθυμίζουμε ότι, το ποσό που αναμένεται να
εισπραχθεί από την αναπροσαρμογή των συντελεστών, δεν θα πρέπει να λαμβάνεται
υπόψη στο σύνολό του, ήτοι 216.982,57 €, καθώς μέρος αυτού (2/12) που αφορά τους
μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2022, δεν θα εισπραχθούν εντός της χρήσης, αλλά το 2023
(Ιανουάριο-Φεβρουάριο).
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, το σύνολο των εσόδων που αναμένεται να εισπραχθεί
εντός της χρήσης του 2022 από την αναπροσαρμογή των συντελεστών, αναμένεται να
ανέλθει στο ύψος των 180.818,80 € και όχι στα 216.982,57 €. Συνεπώς το ύψος των
συνολικών εσόδων του ΚΑΕ 0311, δεν θα ανέλθει στο ύψος των 2.569.412,70 €, αλλά στο
ύψος των 2.533.248,93 € (διαφορά 36.163,77).
Εν κατακλείδι, λόγω της ανωτέρω διαφοράς, προκύπτει ανισοσκέλιση της
ανταποδοτικής υπηρεσίας και η Οικονομική Διεύθυνση εισηγείται αρνητικά ως προς την
κατατεθειμένη εναλλακτική πρόταση.

 

Με εκτίμηση,

Ο αναπληρωτής προϊστάμενος Διεύθυνσης
Οικονομικών Υπηρεσιών

Θεόδωρος Παπαπετρόπουλος

Προηγούμενο άρθροΑ.Γούλας & Ε.Παπαλουκά : Πρόταση καταδίκης της οπαδικής βίας και τήρησης ενός λεπτού σιγής στη μνήμη του αδικοχαμένου Άλκη Καμπανού
Επόμενο άρθροΟ Δήμος Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας διαρκώς στο πλευρό των επαγγελματιών της πόλης
Η εφημερίδα Fx-news, από το 2010 που ξεκίνησε ηλεκτρονικά και από το 2012 και σε έντυπη μηνιαία έκδοση, πρωτοστατεί στην ουσιαστική, αντικειμενική και άμεση ενημέρωση των δημοτών της Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας και όχι μόνο! Επίσημο Μέλος του E-MEDIA: A.M. 12548.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.