Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ για Τέμπη: «Υπάρχει πιθανότητα ανίχνευσης άγνωστου καυσίμο

0

Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την τραγωδία στα Τέμπη: Πιθανή η παρουσία άγνωστου καυσίμου – Σοβαρές ελλείψεις στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου

Ανακοινώθηκε στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, με κρίσιμα ευρήματα που αποκαλύπτουν διαχρονικές παραλείψεις και συστημικές αδυναμίες.

Το πόρισμα, που αριθμεί 180 σελίδες, θα αποσταλεί στον εφέτη ανακριτή για να ενσωματωθεί στη δικογραφία. Περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για τις αιτίες του δυστυχήματος, την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου, τη μη αξιοποίηση κονδυλίων για την αναβάθμιση του δικτύου και την έκρηξη που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων.

Σοβαρά λάθη και ελλείψεις στο σιδηροδρομικό σύστημα

Ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου, επισήμανε ότι ο οργανισμός δεν διέθετε διοίκηση και διερευνητές τη στιγμή του δυστυχήματος. Τόνισε ότι το πόρισμα καταρτίστηκε με πλήρη ανεξαρτησία και αποκαλύπτει εγκληματικά λάθη που συνέβαλαν στην τραγωδία.

«Τα Τέμπη είναι μια εθνική τραγωδία που απαιτεί κάθαρση. Η διερεύνησή μας έχει στόχο να αναδείξει τις ευθύνες, ενώ η τιμωρία ανήκει στη δικαιοσύνη», ανέφερε.

Ειδικότερα, το πόρισμα αναφέρεται στη διαχρονική εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου, την υποστελέχωση του ΟΣΕ και την έλλειψη ουσιαστικών ελέγχων στην κατάρτιση και την απόδοση των σταθμαρχών.

Πιθανή η παρουσία άγνωστου καυσίμου στην έκρηξη

Ο Κωνσταντίνος Καπετανίδης, μηχανικός και προϊστάμενος Μονάδας Διερεύνησης Ατυχημάτων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ανέφερε ότι στις αναλύσεις εξετάζεται η πιθανή παρουσία άγνωστου καυσίμου, που μπορεί να συνέβαλε στην έκρηξη που ακολούθησε τη σύγκρουση.

Επιπλέον, σημείωσε ότι την ημέρα του δυστυχήματος υπήρχαν σοβαρές καθυστερήσεις και τεχνικές βλάβες, γεγονός που επιβάρυνε την εργασία του σταθμάρχη, ο οποίος λειτουργούσε χωρίς την απαραίτητη υποστήριξη και σωστό συντονισμό.

«Η θέση εργασίας του σταθμάρχη δεν του επέτρεπε να έχει πλήρη οπτική επαφή με τον πίνακα ελέγχου, ενώ οι οδηγίες προς τον μηχανοδηγό δεν ακολουθήθηκαν σωστά», ανέφερε ο κ. Καπετανίδης, τονίζοντας ότι δεν υπήρχε σύστημα παρακολούθησης της απόδοσης των σταθμαρχών, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να υπερβαίνουν τα αποδεκτά όρια εργασίας.

Ανεπαρκής συντονισμός στη διάσωση και χαμένες κρίσιμες πληροφορίες

Ο Αστέριος Αλεξάνδρου, προϊστάμενος του Τμήματος Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ανέδειξε τις σοβαρές ελλείψεις στον επιχειρησιακό συντονισμό κατά τη διαδικασία έρευνας και διάσωσης.

«Δεν υπήρξε σωστή χαρτογράφηση του σημείου, γεγονός που οδήγησε σε απώλεια σημαντικών πληροφοριών για την κατανόηση των συνθηκών του δυστυχήματος», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Τι σημαίνει το πόρισμα για το μέλλον του ελληνικού σιδηροδρόμου

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές πηγές, εφόσον οι προτάσεις ασφαλείας του ΕΟΔΑΣΑΑΜ υλοποιηθούν άμεσα, ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά και να γίνει πιο ασφαλής.

Το ερώτημα, όμως, παραμένει: Θα εφαρμοστούν τα μέτρα ή το πόρισμα θα ξεχαστεί στις ελληνικές καλένδες;

Προηγούμενο άρθροΟ Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα – Όλες οι λεπτομέρειες
Επόμενο άρθροBart Accou (ERA): «Δεν μπορώ να απαντήσω αν τα τρένα είναι ασφαλή – Η έρευνα επικεντρώθηκε στο δυστύχημα
Η εφημερίδα Fx-news, από το 2010 που ξεκίνησε ηλεκτρονικά και από το 2012 και σε έντυπη μηνιαία έκδοση, πρωτοστατεί στην ουσιαστική, αντικειμενική και άμεση ενημέρωση των δημοτών της Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας και όχι μόνο! Επίσημο Μέλος του E-MEDIA: A.M. 12548.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.